Plastic Wire Wrapping Jig

MPZX78

Currently Unavailable

We're sorry, this product is not currently available for your selected shipping destination

Description

The purpose of a wire-bending jig is to allow for the creation of custom-designed wire shapes. You can rearrange pegs on a jig with holes to create the framework for a design, then wrap wire around the peg configuration to create a finished shape.

Delivery

We are now pleased to deliver to a number of destinations around the globe.

(Orders above £500 will be delivered by courier)

UK STANDARD
MAINLAND 4-6 Days
HIGHLANDS & ISLANDS 5-6 Days
COST £2.95
NO. OF ITEMS Unlimited
UK PREMIUM
MAINLAND 2-3 Days
HIGHLANDS & ISLANDS 3-4 Days
COST £4.95
NO. OF ITEMS Unlimited
UNITED STATES POSTAL SERVICE
DELIVERY TIMES 4-8 Days
DELIVERY EXCEPTIONS Deliveries to Hawaii, Alaska and Puerto Rico may take longer
COST $4.95
NO. OF ITEMS Unlimited
REST OF THE WORLD DELIVERY DETAILS >

30 Day Money Back Guarantee

If you're not completely satisfied with your purchase then you have a 30 day 'no quibble' money back guarantee, to give you that extra peace of mind. click here for more information.

Reviews

09-May-2017

Excellent

05-May-2017

Good idea although I e not toyed it yet

01-May-2017

Handy tool!

22-Apr-2017

Useful and well-priced tool.

18-Apr-2017

Already broken 1 plastic peg - snapped while putting it in, the pegs are not well made - go for a steel one.

Our Response

Hi,

Thank you for your recent feedback and thank you for taking the time to talk to me today.

I am pleased that we got things resolved.

Sorry for any inconvenience caused.

If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us on 0800 6444 655 and press option 2 for Customer Service.

12-Apr-2017

Handy tool to have. I'm still practicing with this. May take a while for me to get different designs.

11-Apr-2017

This tool is very hard to use, the pins are either too small so slip out easy or too big and don't fit the board. Also the instructions on where to put the pins is very odd and hard to follow. The variety of bigger pins is very limited too so can't create your own designs very well unless you want small loops.

Our Response

Good morning,

Thank you very much for your feedback regarding item MPZX78.

We are sorry to hear that you were disappointed with this product and that you are finding it difficult to use. If you are unhappy with the item, we would recommend returning the item back to us for either a refund, replacement or a credit. If we find the item to be faulty, we would be more than happy to refund any return postage costs.

We do have some written instructions on how to use this specific tool so if you would like us to send you a copy of these, please get in touch and we can arrange this.

If you require any further assistance, please do not hesitate to contact us on 0800 6444 655 or email us at [email protected]

Thanks,

Clare W - JewelleryMaker
www.jewellerymaker.com

17-Mar-2017

great item

17-Mar-2017

Great

16-Mar-2017

i

dont really know how to use it no instructions , and i have not seen it used on air.

Our Response

Good morning,

Thank you for your feedback regarding item MPZX78.

It was great speaking with you today regarding this item. We're sorry to hear that you were disappointed with this item and that some of the components of this tool have broken, we do apologize for any inconvenience this may have caused you. We would recommend returning the item back to us at your earliest convenience for either a refund, replacement or a credit. As the item is faulty, we would be more than happy to refund any return postage costs.

If you require any instructions on how to use our tools in the future, we have a number of instructional videos available on our website and Youtube. We are also able to provide written instructions for most tools sold too, if necessary.

If you require any further assistance, please do not hesitate to contact us on 0800 6444 655 or email us at [email protected]

Thanks,

Clare W - JewelleryMaker
www.jewellerymaker.com

09-Mar-2017

Not tried it yet

09-Mar-2017

The pegs are poorly made and some do not fit in the holes firmly. One of the pegs broke on first time use. This was inexpensive but I expect better value for money.

Our Response

Good afternoon,

Thank you for your feedback regarding item MPZX78.

It was great speaking with you today about your review. We are very sorry to hear that this item broken upon first use and we do apologize for any inconvenience this may have caused you. In this instance, we would recommend returning the item back to us for either a refund, replacement or a store credit under our 6 month warranty. As the item is faulty, we will happily reimburse you for any returns postage costs. We have also set an item aside for you, should you wish to receive a replacement.

If you require any further assistance, please do not hesitate to contact us on 0800 6444 655 or email us at [email protected]

Thanks,

Clare W - JewelleryMaker
www.jewellerymaker.com

09-Mar-2017

going to have some fun with this!

08-Mar-2017

Bought for a friend.

15-Dec-2016

Not tried this yet

05-Dec-2016

Smaller than I envisaged and very fiddly. Doesn't have a peg size to make earring hooks as the ones supplied are too large. Returning

02-Dec-2016

Good

30-Nov-2016

These look beautiful and sparkling,a lovely addition to my jewelry making

04-Oct-2016

I haven't tryed it yet

26-Aug-2016

Not really used it properly yet but so far it's been very helpful, and I'm thinking this little jig will proof very use full.

21-Jul-2016

Good so far still getting used to it

21-Jul-2016

great price thank you

19-Jul-2016

Dose the job

24-May-2016

Good

21-May-2016

I bought this jig to practice on before moving onto a better one but it is disappointing - I know it was cheap but it's very, very difficult to get the pegs in and out of the jig and a few more of the bigger pegs would have been useful

Our Response

Hi,

Thank for your feedback. We have tried to call you today in regards to this, but it seems that you were not available. We were however able to leave you a voicemail.

I will pass your feedback to the relevant department regarding the Plastic Wire Wrapping Jig - MPZX78.

Sorry for any inconvenience caused.

If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us on 0800 6444 655 and press option 2 for Customer Service.

21-Apr-2016

Love the jig, but the pegs are a bit fiddly to fit.

19-Apr-2016

Great tool

09-Mar-2016

Could have done with some proper instructions and more patterns. Wire enclosed wasn't really suitable for use with the jig as too fine.

18-Feb-2016

I was very happy with everything as usual

12-Feb-2016

Great little tool

03-Feb-2016

Haven't used iet but looks as though it is easy to use

03-Feb-2016

A great little tool

03-Feb-2016

This item was difficult to use but the price was very resonable. Many of the pegs did not fit into the jig. The jig itself looked bigger on the TV screen so I found it quite difficult to handle. I was disappointed with this purchase.

Our Response

Hi, Thankyou for your recent feedback.

I am sorry to hear that you are not happy with the Plastic Wire Wrapping Jig. We do offer a 30 day money back guarantee if you would like to send that back to us, we will be happy to issue you with a replacement or refund.

Sorry for any inconvenience caused by this.
If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us on 0800 6444 655.

18-Oct-2015

Not used it yet but looks just what I need

05-Jun-2015

This is my second one for travelling with.

15-May-2015

used it a few times now, 1 plastic peg broke off when l tried to remove it. other pegs are either tight or lose. With the lose pegs the wire goes between the peg and the jig, causing a tight curve in the wire, which then has to be straightened, idea is good but pegs and holes need to match up better for easy use.

Our Response

Hi,

Thank you for taking the time to respond to our request for feedback. It was great speaking with you today.

If you do require any further assistance, please do not hesitate to contact our 24 Help Team on 0800 6444 655.

Stephanie - Help Team
www.gemporia.com

28-Apr-2015

Still to play with this toy

17-Mar-2015

Good for playing about - perhaps a metal jig would be more sturdy for serious use.

03-Mar-2015

TIP TWIST PEGS IN AND OUT OF HOLES TO PREVERT STICKING. ALSO IF STUCK PUT IN COLD PLACE FOR FEW MINS AND THEY TWIST OUT FINE.

20-Feb-2015

Pins have either got stuck or snapped off when trying to remove them. Recommend metal pins

Our Response

Hi,

Thankyou for your recent feedback and thankyou for taking the time to talk to me today.

I am plaesed that we got things resolved today.

Sorry for any inconvenience caused.

If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us on 0333 400 8000 and press option 5 for Customer Service

Kelly - Help Team
www.Jewellerymaker.com

14-Feb-2015

Expected this to be bigger, have not used as yet.

13-Feb-2015

Love love love this

16-Jan-2015

Excellent

15-Jan-2015

Good

15-Jan-2015

Very good quality

14-Jan-2015

Excellent

14-Jan-2015

Not used it yet but for £5 who can grumble.

09-Jan-2015

Lovely items

11-Dec-2014

As before, this is also a part of grand-daughter's Christmas present, so haven't given it yet. I think she'll be delighted though.

08-Dec-2014

Excellent

55 customers did not leave a comment.