x
< Back

Silver Plated Copper Wire - 0.4mm (20m)

Product Code:SOZR40

Silver Plated Copper Wire - 0.4mm (20m)

Colour: Silver

Product Code:SOZR40

Currently Unavailable

We're sorry, this product is currently unavailable.

van Standard Delivery Only
sheild 30 Day Money Back Guarantee
delivery International Delivery Available
  • Description
  • Delivery & Returns

Additional Information

Description:

A real staple for any JewelleryMaker, this mid-gauge 0.4mm Silver Plated Copper Wire is essential for so many jewellery-making techniques. Strong, with its tough copper core, yet shiny and smooth with an anti-tarnish silvery coating, this wire is great for making eyepins, wire wrapping hair accessories, wire crochet and also viking knit. Fancy making bridal tiaras and fascinators? This gauge is ideal! With 20 metres on the reel, why not pick this up and top up your stash.

What's Included:

  • 20m Silver Plated Copper Wire Approx 0.40mm

Delivery & Returns

Delivery

We are now pleased to deliver to a number of destinations around the globe. (Orders above £500 will be delivered by courier)

UK STANDARD
MAINLAND4-6 Days
HIGHLANDS & ISLANDS5-6 Days
COST
NO. OF ITEMSUnlimited
UK PREMIUM
MAINLAND2-3 Days
HIGHLANDS & ISLANDS3-4 Days
COST£4.95
NO. OF ITEMSUnlimited
REST OF THE WORLD DELIVERY DETAILS >

30 Day Money Back Guarantee

Whenever you buy from us you have the benefit of our "No Quibble" 30 day money back guarantee, which starts on the day you +recieve your goods, to give you that extra peace of mind. If for any reason you are not completely satisfed, just complete the +returns form enclosed with your delivery and send it back to us along with the goods for a full refund.

Customer Reviews

20-Dec-2018

A bit flimsey

Our Response

Good morning,

Thank you for your feedback regarding item SOZR40.

We're sorry to hear that you were disappointed with this particular item and that it was not what you had expected. If you are unhappy with this item, we would recommend returning the item back to us under our 30 day money back guarantee for either a refund, replacement or a credit.

With regards to your comments on item KHGP42, unfortunately this item is no longer available for ordering as we are now out of stock of this product we're afraid.

If you require any further assistance, please do not hesitate to contact us on 0800 6444 655 or email us at [email protected]

Thanks,

Clare W - JewelleryMaker
www.jewellerymaker.com

08-Dec-2018

The color on all your is bright and will improve the eye appeal.

15-May-2018

great

06-Mar-2018

Excellent just right for the job.

04-Mar-2018

A stash staple

07-Jan-2018

Great quality and great price.

05-Jan-2018

Haven’t received it yet.

05-Jan-2018

JM's silver plated wire is so much better than the silver plated wire I've purchased elsewhere

25-Dec-2017

Bad

19-Dec-2017

Great thanks

13-Dec-2017

As described.

01-Dec-2017

Always good quality and very useful.

30-Nov-2017

Excellent

29-Nov-2017

Great.

13-Aug-2017

Good

03-Aug-2017

Great price

02-Aug-2017

Excellent

28-Jul-2017

Good

14-Jul-2017

Ideal for festive items for Christmas.

14-Jul-2017

Lovely quality

04-Jul-2017

Excellent

24-Jun-2017

disappointed in this - first time the wire colour has come off - was using for viking knit. (not had a problem with the other colours so a bit surprised)

24-Jun-2017

Good quality very happy

16-Jun-2017

The service was good

13-Jun-2017

excellent

10-Jun-2017

Love this wire.

02-Jun-2017

Excellent

29-May-2017

Got this for practising , before using solid 925.

17-May-2017

Excellent

17-May-2017

Excellent

13-May-2017

Excellent

22-Apr-2017

just what I needed and a good price too

15-Apr-2017

Added to my stash of wire.

06-Apr-2017

Good

30-Mar-2017

Good

29-Mar-2017

Beautiful

28-Mar-2017

Good

22-Mar-2017

I do use a lot 0.4, the quality of JM wire is great... I've learnt the hard way .

21-Mar-2017

Good quality

16-Mar-2017

Good wrapping gauge, good selection on the web

15-Mar-2017

Good

15-Mar-2017

Excellent

13-Mar-2017

fab

08-Mar-2017

As an amateur I can work with this wire without any problems, a good compromise on the thicker wire and the very fine.

04-Mar-2017

Excellent

01-Mar-2017

Excellent

15-Feb-2017

Always good product

14-Feb-2017

Fab wire and easy to work with.

13-Feb-2017

Good

13-Feb-2017

Excellent

15 customers did not leave a comment.